BANNER
 
 
 
 
 
Flexible levering.

De service van Bandenvernieuwing BV stopt niet bij het leveren van vernieuwde banden. Wij zetten voor u graag een stap verder. Optimaliseren van uw bandengebruik is te allen tijde onze leidraad.

Bandenvernieuwing

Ons team staat altijd voor u klaar!

• Snelheid van leveren
Snelheid en flexibiliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Onze levertijd bedraagt maximaal twee weken: vanaf het moment dat wij bij u ter plaatse de banden ter vernieuwing ophalen tot aan het moment van levering van de vernieuwde banden. Dit geldt voor vrachtwagenbanden met reguliere profielen. Voor grondverzetbanden is de levertijd langer omdat het proces van vernieuwen intensiever is. Ook wanneer u zelf geen banden ter vernieuwing aanbiedt, maar wel op zoek bent naar vernieuwde banden, kunt u een aanvraag bij ons neerleggen. Wij gaan dan gericht voor u op zoek en garanderen binnen twee weken de juiste match tot stand te brengen.

Bandenvernieuwing BV vernieuwt en levert standaard vrachtwagenbanden vanaf 12 stuks (afhankelijk van de reisafstand van en naar onze vestiging te Maastricht). Grondverzetbanden kunnen per stuk vernieuwd en geleverd worden.

• Serviceauto’s
Onze optimaal toegeruste serviceauto’s zetten we in voor zowel Nederlands als Belgisch Limburg. Buiten deze provincies werken wij samen met professionele bandenspecialisten die in opdracht van ons de vernieuwde banden monteren, controleren en optimaliseren.

• Optimale omstandigheden banden
Bandenvernieuwing BV kan de vernieuwde banden desgewenst met 100% stikstof vullen. Dit heeft verschillende voordelen t.o.v. vullen met lucht. Doordat stikstof grotere moleculen heeft dan bijvoorbeeld zuurstof en minder temperatuurgevoelig is, blijft de vochtigheidsgraad in de band zelf nihil waardoor de interne druk langer constant blijft. Tevens ontstaat er minder corrosievorming op de velg. Onze serviceauto’s zijn uitgerust met hoogstaande stikstofcompressoren.

• Tyre management
Uw ‘bandenmanagement’ volledig uitbesteden? Wel zo makkelijk en verstandig. Eén keer per maand vindt er controle van de banden van uw wagenpark plaats. Een gekwalificeerde bandenspecialist gaat alle banden na op spanning, profiel en beschadigingen. Mocht het nodig zijn dan kan hij bijvoorbeeld de banden van achteren naar voren verleggen.

• Adviserende rol optimalisatie bandengebruik
Rijden op banden zonder profiel, met onder- of overspanning, is duur en kan gevaarlijk zijn. Kilometerrendement, comfort, overdracht van trek- en remkrachten: al deze prestaties worden beïnvloed door de bandenspanning. Een onderspanning veroorzaakt een overmatige doorbuiging van het karkas. Dit leidt tot warmteontwikkeling in de band, een toename van de rolweerstand en een vroegtijdige slijtage. In extreme gevallen kan onderspanning leiden tot een klapband. Een overspanning kan ook leiden tot een verminderd kilometerrendement. Het veroorzaakt een verhoogde slipkans en dus een onregelmatigere en snellere slijtage, met name op de trekassen. Bandenvernieuwing BV vervult een actieve en adviserende rol inzake optimalisatie van het bandengebruik.

bandenvernieuwing
• Kleine fout, grote gevolgen.
Te weinig lucht in een band is net zo schadelijk als teveel lucht!
Toch verliezen transportbedrijven veel kilometers doordat er nalatigheid is ontstaan bij de bandencontroles.


Doorsnee loopvlak
Te weinig lucht:
  • Slijtage van de zijkant van de band
  • De banden worden te warm;
  • De karkassen worden uitgeput;
  • De stuurprecisie wordt slechter;
  • Brandstofverbruik stijgt;
  • Minder kilometers;
Teveel lucht
Teveel lucht:
  • Middengedeelte verslijt;
  • Traktieverslechtering
  • Minder kilometers;
  • Meer kans op ongevallen;
  • Komfort wordt minder.

De ervaring heeft ons geleerd dat een vrachtwagenband ongeveer 0.4 Bar per maand verliest als die in gebruik is.
Bij de tweelingfabricatie moeten de banden en de karkassen allebei van dezelfde fabrikant afkomen, met allebei dezelfde omvang en hetzelfde profiel.
Heftrukbanden worden apart gemaakt door RET, dit omdat er extreem hoge belasting is op deze banden en hebben dus ook een bijzondere beproeving nodig.


vaco